Green Tea

Teh merupakan salah satu minuman hidangan yang sering disajikan untuk tetamu. Di Malaysia sendiri terdaapt beberapa jenis teh yang boleh didapati. Misalnya teh hitam, teh hijau, dan beberapa teh lain. Salah satu yang mempunyai manfaat tinggi adalah teh hijau.
Selain mempunyai rasanya yang enak ternyata teh hijau juga terkenal banyak mempunyai khasiat yang berfungsi untuk menjaga kesihatan tubuh.
Daun Teh Hijau

Khasiat yang terdapat dalam Teh Hijau atau Green Tea adalah seperti di bawah:

Kesihatan Kulit
Teh hijau dapat berfungsi menjaga kesihatan kulit secara semulajadi. Teh Hijau dapat melindung kulit kita dari sinaran ultraungu sehingga secara tidak langsung dengan sering mengambil teh hijau dapat membantu kita dari terkena penyakit kulit. Selain dapat mencegah penyakit kanser kulit, teh hijau juga terbukti mampu membuat kulit kita tidak berkedut.

Sebagai Minuman Penurun Berat Badan
Teh hijau terbukti dapat mengurangkan penyerapan lemak dalam tubuh sehingga secara automatik jumlah lemak pada tubuh akan berkurangan. Selain itu pada teh hijau juga terdapat ketekin polifenol yang menyebabkan intensiti pembakaran lemak.

Mencegah Penyakit Diabetes
Teh hijau mempunyai keupayaan untuk mengatur kandungan kadar gula dalam darah. Bagi para pesakit diabetes sangat di syorkan untuk mengambil teh hijau.

Mencegah Obesiti
Teh hijau dapat menghalang obesiti dengan menghentikan pergerakan glukosa dalam sel lemak. Jika anda menjalankan diet sihat dengan pengambilan teh hijau dan melakukan senaman setiap pagi dapat membantu kejayaan program penurunan berat badan anda.

Semulajadi|Tiada Pengawet|Tiada Gula|Tiada bahan kimia


.



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This Share on Google Plus Share on Tumblr

0 comments:

GC Tea Penawar Gula © 2014. All Rights Reserved | Powered By Blogger | Blogger Templates

Designed by-SpeckyThemes